duminică, 10 martie 2013

TUNINGUL, 100% SENTIMENTE



          M-am gandit weekend-ul acesta despre ce am putea vorbi in urmatorul articol si cred ca nu puteam primi un raspuns, o idee mai buna decat cea despre care vom umple randurile ce urmeaza.

          Motivul principal este ca acest blog, care vrea sa stranga in jurul lui cati mai multi pasionati de motorsport, de tuning  dar si oameni care nu cunosc, nu inteleg si nici nu au avut ocazia sa invete despre acest fenomen, a fost initiat pentru a creea o punte intre pasionati si "public". Asa ca am considerat ca este cazul sa vorbim despre tuning si pasiunea pentru masini, astfel incat sa conturam cateva idei de baza, ce este, de ce exista, cum se hraneste, cum creste si care sunt beneficiile pasiunii noastre pentru masini, motorsport si tuning.

          Deci vom parcurge impreuna povestea catorva lucruri simtite si traite de mine , prieteni de-ai mei  si oameni din aceasta lume vis’a’vis de acest “mod de viata”.
          Da este un mod de viata pentru multi dintre noi, traim pentru a dezvolta aceasta pasiune si implicit produsul final, ne documentam de fiecare data cand avem ocazia despre ce este nou, ce este in tendinte, ce credem noi ca ne defineste si s-ar potrivi masinilor noastre, pana si in garderoba noastra trebuie sa existe haine persoanlizate cu logo-uri din motorsport.


          Cea mai importanta concluzie pe care o putem trage despre tuning si pasiunea pentru masini, este ca nu tine cont de varsta, sex si zona (celebrul ASL de pe MIRC, pentru cine isi mai aminteste), in evenimentele de gen sunt oameni de la 16-70+ de ani, pe langa barbati vedem si o multime de femei frumoase care nu vin numai sa isi etaleze frumusetea ci si sa etaleze bijuteriile pe care le conduc  iar aceste evenimente au loc in lumea intreaga, nu tine cont de culoarea pielii, iar masinile prezentate chiar daca sunt diferite de pe un continent pe altul ajung sa ia forma finala din acelasi motiv, pasiunea proprietarilor pentru tuning.
          Un alt aspect important este ca putem exploata aceasta pasiune indiferent de marca si modelul detinut in garaj. Nu exista un tipar cum sa arate o masina gata de tuning, putem realiza asta  pe un Tico sau pe o Toyota Land Cruiser, nu conteaza motorizarea, putem lucra cu motoare de cinci litri dar la fel de bine putem modifica si masini cu motorizari de un litru.

Pasiunea asta se naste probabil cand ne asteptam mai putin, se declanseaza fie datorita unui prieten bun care este implicat in acest fenomen, o masina primita cadou sau achizitionata cu modificari si ne putem indragosti de ea si vom dori sa ii aducem si mai multe modificari sau sa schimbam cateva din modificarile existente, indragostindu-ne de un baiat/ fata care are pasiunea asta in sange si ne trag dupa ei in aceasta lume a pasionatilor, alteori din dorinta de a conduce  o masina unica, care sa fie diferita de celelalte, o masina dupa care sa intoarca lumea capul pe strada, sa vrea sa faca poze masinii tale, sunt sentimente pe care multi le cunosc si le traiesc de fiecare data cand ies cu masinile in trafic. Deci am putea spune ca este ca un microb care se raspandeste in cercurile in care se invart oameni cu aceasi pasiune.

          Cu siguranta toti traim aceste lucruri la intensitate maxima, lucrul cel mai important care face diferenta intre pasionatii de tuning  si masinile lor este legata de bugetul fiecaruia, sunt convins ca sunt multi care au idei excelente de pus in practica, dar sunt impedicati de lipsa banilor, pentru ca aceasta pasiune nu este deloc ieftina, se pot baga sume de zece ori mai mari decat valoare masini de baza. Tocmai de aceea sunt pasionati care nu detin acest buget si un proiect de tuning se poate intinde pe durata mai multor ani, in care se strang bani, se cumpara elemente si se aduc modificari an de an si lucrurile astea nu fac decat sa admiram si mai mult oamenii care se dedica acestui sport.

          In spatele un tuning stau multe-multe ore de nesomn, de munca, de informare despre modificarile ce urmeaza sa fie aduse masinii respective si tocmai de aceea in primul rand trebuie sa ii respectam pe cei care sunt implicati in astfel de proiecte indiferent de produsul final.
          Putem spune ca in aceasta lume se formeaza o singura familie, unita de acelasi element, pasiunea pentru masinile modificate.

          De fiecare data cand se formeaza un grup de pasionati in jurul lui se strang intotdeauna femei frumoase, se formeaza o atmosfera placuta lucru care ne motiveaza si mai mult sa continuam aceasta “nebunie”.

          Asa cum intrebam la inceput, care sunt beneficiile acestui fenomen, raspunsul poate fi simplu, toti ne hranim cu aprecierile celor din jur si satisfactia de a conduce o masina care se diferentiaza de celelalte. Pe langa satisfactiile acestea, exista competitii care ii rasplatesc pe participanti cu premii si cupe in functie de categoria sau categoriile la care participa, asa ca exista si o rasplata financiara, nu foarte generoasa, tocmai de aceea nu asta primeaza.

          In incheiere vreau sa va spun ca astept opiniile voastre, legate de ce am omis aici si vreau sa vad daca exista un singur motiv care sa ne indeparteze de acest fenomen, eu nu l-am gasit si sincer nu cred ca exista asa ceva. 
          Asa ca va doresc tuturor zile insorite de primavara, la cat mai multi kilometrii si aderenta maxima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu